Het Hertek Connect platform functioneert weer zoals verwacht. Meldingen worden opnieuw verwerkt en doormeldingen functioneren normaal.
Tijdlijn: Start 22 aug 2025, 12:39 CEST · Opgelost 22 aug 2025, 14:35 CEST
Wat is er gebeurd?
Tijdens noodonderhoud n.a.v. de datacenterstoring bij onze netwerkpartner is er een defect opgetreden waardoor er vandaag om 12:39 CEST een verstoring is ontstaan in de communicatie tussen brandmeldinstallaties en Hertek Connect.
Huidige status
Alle systemen zijn weer online en functioneren normaal.
Wat betekent dit voor je?
Monitoring en doormelding via Connect (SPT) werken weer zoals gebruikelijk. Heb je tijdelijke (ontruimings)procedures geactiveerd, dan kun je die terugzetten naar de standaardprocedure.
Wat wij doen?
Onze supportafdeling monitort de komende periode actief. Ervaar je nog afwijkingen, meld dit via support@hertek.nl / 0495-584112
Dank voor je begrip.
----------------------------------
Die Hertek Connect Plattform funktioniert wieder ohne Einschränkungen. Meldungen werden wieder wie gewohnt verarbeitet und die eine eventuelle Alarmweiterleitung (direkt über das Connect-SPT) funktioniert normal.
Wir entschuldigen uns für die Unannehmlichkeiten. Vielen Dank für Ihr Verständnis.
Posted Aug 22, 2025 - 15:03 CEST
Update
We are continuing to monitor for any further issues.
Posted Aug 22, 2025 - 14:40 CEST
Monitoring
A fix has been implemented and we are monitoring the results.
Posted Aug 22, 2025 - 14:39 CEST
Identified
We zijn op de hoogte van een storing in de communicatie tussen uw brandmeldinstallatie(s) en Hertek Connect. Dit raakt alle installaties.
Op dit moment: - Worden er géén meldingen verstuurd van de installaties naar Hertek Connect - Functioneert de doormelding ook niet
Wat betekent dit voor u? - Meldingen zijn niet zichtbaar in Hertek Connect - Storingen of alarmmeldingen worden momenteel mogelijk niet doorgezet
Actie nodig: Voor gebruikers van Connect Evac adviseren wij om alternatieve communicatie- en ontruimingsprocedures tijdelijk te activeren.
We werken met hoge prioriteit aan een oplossing. De status van deze storing kunt u via deze pagina blijven volgen.
Aktuell ist uns eine Kommunikationsstörung zwischen der Brandmelderzentrale und Hertek Connect bekannt. Dies betrifft alle angeschlossenen Systeme / Zentralen.
Aktuell: • werden keine Meldungen von der Brandmelderzentrale an Hertek Connect weitergegeben • die direkte Alarmweiterleitung (direkt über das Connect-SPT) funktioniert aktuell nicht
Was bedeutet das?
• Meldungen und Störungen sind nicht in der Hertek Connect Umgebung zu sehen • Störung- und Alarmmeldungen (welche direkt über das Connect-SPT gemeldet werden) sind gestört • das lokale Brandmeldesystem selbst ist weiterhin aktiv und funktionsfähig
Wir arbeiten mit Hochdruck an der Lösung des Problems. Der aktualisierte Status kann jederzeit über diese Seite abgerufen werden.
Posted Aug 22, 2025 - 12:40 CEST
This incident affected: Hertek Connect Platform (Connect Evac, Connect Beheer / Cockpit, Connect Support, Connect Control, Connect Link (API)), BMC connectiviteit / BMZ Konnektivität (BMC verbinding met Hertek Connect / BMZ Verbindung zu Hertek Connect, Doormelding naar PAC's), and AWS hosting.